Tuesday, 14 April 2015

Bawak Bekal....

Assalamualaikum sume!!!

Disebabkan bosan mknan kt mamak & x nk pegi jauh2 kt Ampang Point tu, jom lah kita bawa bekal g opis... ni time aku telebih rajin aje...huahuahua....
Konon2 nk mkn ala2 western... so aku nk masak ayam cajun...so dgn mudah, bli je serbuk yg sedia ada kt pasaraya tu....hahah...mudah kan...bli ayam half. Balik nti, sblm tido blh lah kita perap ayam tu ye....x ssh pon..hihihi... pagi2 sblm pegi keje, smntara nk mndi n bersiap2 tu, blh lah kita panggang ayam tu....aku guna pemanggang ajaib...mudah!

Nah...ni siap ayam cajun...tp maap lah..terhangit plak...hahaha...alah, hangit2 lah sedap!!


Side dish, ada pasta salad...nk wat mcm kt Kenny Rogers tu.... ni experiment ni, sbb x pnh buat...yg pasti nya, rasa nya x sama mcm kt Kenny Rogers...heheheh...ni aku dh siap2kn mlm sblm tido n masukn dlm fridge... x pelah, wlaupon x sama mcm kt Kenny Rogers tp msh boleh dimakan....yg pasti sedap, sbb aku yg buat... hahha(terpuji diri sendiri)


Ok, selamat menjamu selera...bon apetite!!!


Wasalam...bye2...^-^

16 comments:

  1. Kalu umah kite dekat.. Mahu SS gi bawak pinggan gi umah Rin... Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pinggan aje?? periuk belanga x nk ke?

      Delete
    2. kalau bawak periuk belanga itu dah nak pindah masuk rumah

      Delete
    3. Kalu SS nak pindah... SS nak pindah kat Putrajaya... Ha Ha Ha... Bawak badan je... Boleh Jay Emm?

      Delete
    4. kah kah kah...JM terima dengan hati terBUKA

      Delete
  2. Lama dh duduk kpg ni hari2 bawak bekal. Hehe

    ReplyDelete
  3. time gst ni harus rajin masak boleh berjimat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak jimat celah mana lagi Jay Emm...

      Delete
    2. SS..jimat celah2 Jari Manis...hihihi

      Delete
    3. JM...nk memsak pon, brg2 sampingan ber GST....oh lalalal

      Delete
  4. Salam ukhuwah dari BUNDA...
    Nampak sedap pasta tu..mengenyangkan jugak tu...

    ReplyDelete
  5. Wawawawawhhh...rajinnye wat bekal heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman ekonomi merosot....economoney!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...