Sunday, 12 April 2015

Cik Adik Manis!!

Assalamualaikum sume!!!

Mcm dh lama aje x update belog ni....huhuiii...

Ingt lg pasal entry kebun mini aku dlu??? Masih kah kau ingat,pada waktu itu......kikiki...cerita nya di SINI.....


Dah habis hasil baru nk update..hihi...x smpt, dh jadi lauk & msuk perut...acaner tu??? Nk muntah kan blk & aku amik gambor kang, x selera plak kome nk nengok n baca...ewww...hihi...

Ni aku nk tnjuk hasil dr kebun mini yg dpt di snap...taaarrrrrraaaa....cik jagung manis...


Ini aje yg dpt di update....2 tongkol aje...yg lain muda2 lagi....wlaupon rupanya bruk...tp at least ada gak hasil yg blh dinikmati kan, Alhamdulillah....rezeki Allah bg, pkok jagung tu nk hidup n berbuah........ buruk2 mcm tu pon, rasa dia manis tau....

Aritu ujan lebat, abis pkok2 jagung ni pth2...ye lah, batang pkok yg kt bwh x dpt nk tampung keberatan yg kt ats...ade sepokok yg tumbang n mati.... hmmm.. xde rezeki lah tu... x apalah, kita tanam lain.... pkok jagung ni sng nk tumbuh &  membesar...jaga pon senang...

Ok lah, mari kita menikmati jagung rebus....mkn masa ujan2 ni sdap kan!!!


Wasalam...bye2..^-^

10 comments:

  1. Replies
    1. Dh bosan ngadap komputer...ngeh..ngeh..

      Delete
    2. Meh sini ngadap SS... Tengok SS tak bosan.. He He He..

      Delete
    3. hohoiii....ngadap SS, lawan bulu mata sapa pnjg...kikikki

      Delete
  2. Terbaek.. suka jugak bercucuk tanam ni.. hehe

    Jemput Join ek.. :) "SEGMEN : Ucapan Hari Lahir Buat 'Si Lala' Pada 13 Mei"

    ReplyDelete
    Replies
    1. isi masa lapang.... hihih... best kan!

      Delete
  3. untung lah rumah ada kawasan utk bercucuk tanam...ini rumah d awangan huhuhu

    ReplyDelete
  4. Leh wat cekodok jagung tuhhh..ini laa hasil berbudi dgn tanah heheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...